کمی هم در مورد قالب وبلاگ ها
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کمی هم در مورد قالب وبلاگ ها
نوشته شده در 7 مهر 1389
بازدید : 51
نویسنده : مولوی

مورد دیگری که باید بدان اشاره کرد استفاده از Div به جای Table در قالب وبلاگ هاست. برخی از وبلاگ ها برای ستون بندی قالب وبلاگ خود، از تگ Table در HTML استفاده می کنند. به این معنی که مثلاً قالب وبلاگ را به دو ستون تقسیم می کنند، ستون سمت راست که پهن تر نیز است، مخصوص پست ها و مطالب اصلی وبلاگ و ستون باریک سمت چپ، مخصوص نمایش لینک دونی، آرشیو و دیگر اطلاعات مربوط به وبلاگ خواهد بود. حالا آن که شما می توانید با استفاده از تگ Div و دستورات مربوط به آن، این تقسیم بندی را انجام دهید. مهمترین مزیت استفاده از Div به جای Table افزایش سرعت نمایش مطالب وبلاگ است. Table ابتدا باید تمام محتویات داخل خود را بخواند، سپس همه را با هم و به یک باره نشان می دهد. در صورتی که هنگام استفاده از Div هر بخشی از محتویات داخل Div که خوانده شود، همان موقع نشان داده می شود و این برای وبلاگ ها که محتویات آنها زود به زود آپ دیت می شود، بسیار مطلوب است. یعنی بازدید کننده می تواند تا لود شدن تمام محتویات وبلاگ، مطالب جدیدی که به طور معمول در بالای وبلاگ قرار دارد را مطالعه کند. (البته در صورت ستون بندی صحیح قالب وبلاگ با استفاده از Div) از دیگر مواردی که در طراحی قالب وبلاگ باید بدان توجه داشت، استفاده از رنگ و طرح متناسب با محتویات وبلاگ است. همچنین در خصوص استفاده از عکس در قالب وبلاگ، باید توجه داشته باشید که تا می توانید از عکس کمتری در قالب وبلاگ خود استفاده کنید. همچنین عکس هایی هم که در قالب به کار می برید، باید از حجم مناسبی برخوردار باشند. اگر شما دارای وبلاگی هستید که روزانه چندین نوبت آن را به روز می کنید و به همین جهت بازدیدکنندگان، روزانه چندبار به وبلاگ شما سر می زنند، استفاده زیاد و نابجا از عکس در قالب وبلاگ تان، چندان جالب به نظر نمی رسد بلکه به علت ماهیت وبلاگ شما، باید قالب و در نهایت صفحه وبلاگ سبک باشد و به سرعت لود شود. حتی توصیه نویسنده این ستون برای این دسته از وبلاگ نویسان، آن است که به کل بی خیال عکس در قالب وبلاگ تان شوید و با استفاده از تر فند های Div و CSS منوها و طرح های جالبی را در وبلاگ تان به نمایش بگذارید.
در پایان هم به معرفی چند سایت و وبلاگ که قالب رایگان برای وبلاگ های فارسی ارائه می دهند، می پردازیم:
وبلاگ «قالب های فارسی» با آدرس
http://pbs.blogspot.com یکی از منابع خوب برای دریافت قالب فارسی برای سیستم Blogger است. اگرچه این وبلاگ، مدت زیادی است که به روز نشده است ولی دارای تعداد زیادی قالب فارسی است که می توانید از آنها استفاده کنید.
سایت «قالب های گردون» که در آدرس
http://www.template.ir قابل دسترسی است، دارای چندین قالب برای سیستم های Persianblog ، Blogger ، Movable Type و... است.
سایت «قالب های مژده» نیز دارای چندین قالب ساده و جالب برای سیستم های مختلف وبلاگ نویسی است. اکثر قالب های این سایت تنها با استفاده از Div و CSS طراحی شده است که می تواند انتخاب مناسبی برای وبلاگ نویسان باشد. این سایت نیز در آدرسhttp://templates.mojde.com قابل دسترسی است.


www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست

:: موضوعات مرتبط: وبلاگ نویسان , ,
:: برچسب‌ها: کمی هم در مورد قالب وبلاگ ها ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: